דעה • ה'קדיש' על הכלב והמשקיע שנמלט // אבי בנטוב

אבי בנטוב 2 Comment on דעה • ה'קדיש' על הכלב והמשקיע שנמלט // אבי בנטוב
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השבוע נפל אחד מהחלפנים הגדולים בבני ברק, נפילת אפיים, ההתמחות שלו הייתה בזה שפרט צ'קים לחלפנים אחרים, סוג של בנק ישראל, שמכר כסף לאחרים, הכול תחת היתר עיסקא שהמציא לעצמו וללקוחותיו, רבית קצוצה עם היתר מכירה, הוא המתיר, הוא המלווה, הוא השולחן ערוך של עצמו, והציבור שלנו נהר אחריו כמוצא שלל רב, חילק רבית בצורה של דיבידנדים מפולפלים שמנים כאלה, כולם הלוו לכולם, והחגיגה תחת שרביטו של החלפן בעיצומה.

מתי הציבור שלנו ילמד כבר שאין ארוחות חינם, כסף לא בא בקלות, אצלי הוא הולך בקלות, תמיד יש לנו איזה "מייבין" בעסקים, במסחר, בכספים, סמכו עלי, תנו לי את חסכונותיכם, ואני יעשה עבורכם מיליונים, ואתם תשבו תחת גפנכם, ותחת תאנתכם, לא תצטרכו להתאמץ, גזרת בזיעת אפיך תאכל לחם, כנראה דילגה עליו, ועל חבר מרעיו, למה תמיד אנחנו רואים את טובי אברכינו ברשימות השחורות שלהם אחרי הנפילה, או עומדים בתור בתאריך ה-20 לחודש ומגרדים חיש גד, אם בחרתם שתורתכם אומנותכם, תמשיכו בכך, אם לא, אז הבחירה בחלפן הלא נכון, הופכת לבכייה לדורות.

זה מכיר לי בדיחה יהודית על איך מכשירים ומגיירים כסף, יהודי גלמוד, שכל עולמו היה גידול כלב פודל קטן, לימים הזדקן האיש והכלב יחד איתו, רק רצה הגורל והכלב מחמד עינו שבק חיים, במר ליבו, בא מיודענו אל רב העיירה, וביקש שיגידו קדיש על הכלב, גיחך הרב, ואמר לו על כלב לא אומרים קדיש, השתגעת. אמר לו היהודי הגלמוד, הכלב הזה הוא כל עולמי, כל שאר בני המשפחה נמחקו לי בשואה, ריחם עליו הרב, והמליץ לו לגשת לכנסייה שהייתה באותה העיירה, שם הכומר ימלא את מבוקשך, הלך היהודי לכומר והלה הסכים, תוך כדי גיבוש התנאים, חזר היהודי לרב, ואמר לו שהוא רוצה לתרום מליון דולר לעילוי נשמת הכלב, אמר לו הרב, למה לא אמרת שהכלב התגייר…

את ההלכה אי אפשר לגייר, וכמובן גם לא את הכלב, גם היתר עיסקא לא יכול לגייר כל עיסקא, וכל ריבית קצוצה, ריבית זה ריבית, וכסף קל שגודל על העצים יש רק באגדות, הגיע הזמן, שהציבור שלנו יצא מחלומותיו ושרעפיו, תיפסיקו להתפתות וללכת שבי אחר כל מיני "מייבינים" כאלה, שהדבר היחיד שהם יודעים, זה איך לשרוף את חסכונותיכם, ולעשות לעצמם כסף קל, ברגע האמת שהכול מסתבך, כדור השלג נעצר, הם בורחים לחו"ל, ומשאירים אתכם/אותנו כאן עם הלשון בחוץ.

כל שני וחמישי אנחנו שומעים על מאן דהוא שברח, ומשם, בגולה, הוא מנסה להגיע להסדרים, שמהותם יותר קשה לזוכה, מאשר לו, לחייב הנמצא בגולה, נכון הוא שהציבור שלנו סלחן, ותמיד ימצא איזה עסקן דרג ג', שיציע לנושים תשלומים על שליש מהחוב, עם חלוקה ליובל או חצי יובל שנים, אני לא רוצה להיות עכשיו הפולני שיגיד להם, אמרתי לכם, אבל אם אחד מקוראי שורות אלו, יעצור לרגע, ויבין שהדירה שקנו לו הוריו לרגל חתונתו עם בחירת ליבו, היא לשם קורת גג עבורם, ושיוכלו לגדל בנחת את ילדיהם, ולא לשם טיפוח אשליות וחשבונות בנק של נוכלים למינם.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מה גם אתה שייך לממסד המטופש?
    גם אתה רוצה כמו לפיד שכל מי שתורתו אומנותו יגווע ברעב…
    עובדה. יש אנשים עם הרבה כסף. ואיכשהוא הם הגיעו לזה… לא?
    דרך אגב – למה לא ציינת כמה בני תורה -ל-א- נופלים בפח, ומזה הם מצליחים איכשהוא לשרוד? אתה באמת מאמין שזה מה750 ש"ח שהמדינה כבר לא נותנת לאברכים???
    שים לב – אם יש מישהוא עם כסף במדינה הזו – ויש- זה רק מעסקים כאלו

  2. 1

    איזה שטויות אתה כותב!
    הבן אדם צודק בכל מילה!
    מי שתורתו אומנותו, צריך להבין שהוא בוחר בחיי צניעות והסתפקות ולא לחפש להרוויח בקלות כי אז הוא גם מפסיד בקלות. וכשהוא יפסיד בקלות, שלא יבוא להתבכיין אחר כך ולקבץ נדבות.
    מי שרוצה כסף צריך להכניס לו טוב מאד לראש שעל כסף צריך לעבוד ולהזיע!!! גם בהייטק, שהשכר שם גבוה – צריך ללמוד ולקרוע את עצמך להשיג ציונים גבוהים כדי להתקבל למקום שמשלם טוב.